event
Meet & Greet Roeselare 28 november
Roeselare
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Tijdelijke jobs hebben vaak onterecht met heel wat vooroordelen te kampen. Daarin schuilt echter een misverstand. Tijdelijke jobs bieden je namelijk een unieke kans om je skills aan te scherpen, meerdere bedrijfsculturen te leren kennen en een breed netwerk op te bouwen.
Elke tijdelijke job zorgt telkens voor een nieuwe leerervaring. Door in verschillende werkomgevingen aan de slag te gaan, ontwikkel je een brede set aan vaardigheden, leer je om je vlot aan te passen en krijg je de kans om uit je comfortzone te stappen. Dit helpt niet alleen om je cv te verrijken, maar biedt je ook een uitgelezen kans om te ontdekken wat je echt graag doet.
Tijdelijk werk opent de deur naar heel wat nieuwe relaties. Met elke nieuwe opdracht ontmoet je nieuwe mensen waarmee je je professionele netwerk kunt uitbreiden. Dit kan waardevolle kansen opleveren voor verdere carrière. En wie weet welke jobopportuniteiten er zo op je pad komen?
Interessant feit: veel tijdelijke contracten monden uit in een vaste job binnen hetzelfde bedrijf. Tijdelijk werk geeft je namelijk de unieke gelegenheid om een bedrijf goed te leren kennen en je kwaliteiten te bewijzen. Ook jij krijgt natuurlijk ruim de kans om de bedrijfscultuur op te snuiven en te kijken of er een match is op lange termijn. Win-win dus!
Lees ook: Een tijdelijke job? Dat heeft voordelen!
Er zijn verschillende soorten tijdelijke jobs, elk met hun eigen kenmerken en voordelen. We bezorgen je graag een kort overzicht van de verschillende opties:
Dit type contract is voor een vooraf bepaalde periode, bijvoorbeeld zes maanden of een jaar. Dit biedt je een zekere mate van stabiliteit aangezien je goed weet hoe lang je aan de slag zal blijven. Daarnaast geeft het je ook de mogelijkheid om zonder al te veel verplichtingen te ervaren hoe het is om voor een bepaald bedrijf of in een bepaalde sector te werken.
Werken via interim betekent dat je tijdelijk wordt tewerkgesteld bij een organisatie of bedrijf. Uitzendarbeid is wanneer een werknemer tijdelijk in dienst wordt genomen door een uitzendbureau (werkgever). Het uitzendbureau ‘leent’ de uitzendkracht vervolgens uit aan een klant om daar tijdelijk aan de slag te gaan. De flexibiliteit van interim kan je helpen om snel nieuwe ervaringen op te doen en je aanpassingsvermogen te vergroten.
Outsourcing betekent letterlijk “uitbesteden”. Hier ben je vast in dienst bij een hr-dienstverlener (bijvoorbeeld Bright Plus), maar ga je aan de slag in verschillende bedrijven voor verschillende projecten. Dit geeft je de kans om een breed scala aan bedrijfsculturen en werkpraktijken te ervaren, en kan je carrière een veelzijdige boost geven.
Als freelancer ben je je eigen baas. Je werkt als zelfstandige en gaat op projectbasis aan de slag voor verschillende klanten. Dit vereist meer ondernemerschap en brengt soms wat onzekerheid met zich mee, maar de vrijheid en flexibiliteit die ermee gepaard gaan, zijn voor velen zeer aantrekkelijk. Ook kun je de projecten kiezen die je het meest interesseren en die het best passen bij het carrièrepad dat jij voor ogen hebt. Tot slot heb je tal van hr-dienstverleners, zoals Bright Plus, die je bijstaan en je helpen met je zoektocht naar opdrachten.
Er zijn dus tal van manieren om tijdelijk aan de slag te gaan en elk van deze mogelijkheden kan je verschillende ervaringen en kansen bieden. Ben jij op zoek naar een tijdelijke uitdaging? Neem dan een kijkje tussen onze openstaande jobs!
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Freelance werken
Waarom sterke klantrelaties cruciaal zijn voor freelancers
2 min. leestijd
Freelance werken
8 essentiële vaardigheden voor een freelancer
2 min. leestijd
Freelance werken
Hoe maak je een business plan als freelancer?
2 min. leestijd
Freelance werken
Een freelance contract opstellen: waarom en wat staat erin?
3 min. leestijd
event
Roeselare
event
Roeselare
event
event
Roeselare
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.