event
Meet & Greet Kortrijk 27 december
Kortrijk
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Een Great Place to Work: wat is dat nu eigenlijk? Want wat iemand nu juist gelukkig maakt op het werk valt moeilijk in enkele woorden samen te vatten, nietwaar? Toch slaagde het Great Place to Work institute erin om met een eenvoudig model een goede werkplek te omschrijven.
Ze begeleiden organisaties over de hele wereld om een goede werkplek te creëren en publiceren jaarlijks een lijst met de beste werkplekken om goed werkgeverschap in de kijker te zetten.
Het Great Place to Work® Institute met als officiële partner Vlerick Business School is een internationale onderzoeks-, advies- en opleidingsinstelling met een duidelijk missie: bedrijven helpen om een fantastische werkplek te creëren door het ontwikkelen van een bedrijfscultuur gebaseerd op vertrouwen. Deze filosofie werd vertaald in een wetenschappelijk onderbouwd model en vormt de basis voor een aantal tools waarmee de onderzoeksinstelling organisaties begeleid.
Een Great Place to Work wordt door hen gedefinieerd als een werkplek waar je de mensen waarvoor je werkt vertrouwt, je trots bent op wat je doet en waar je het leuk vindt om met je collega’s samen te werken. En dit is belangrijk! Want volgens het Great Place to Work® institute spenderen we jaarlijks maar liefst gemiddeld 1576 uur op het werk. Voor bedrijven is het echter geen gemakkelijke opdracht om zo’n werkplek te creëren. Gelukkig stelt de onderzoeksinstelling de nodige tools ter beschikking die helpen om samen aan een goede werkplek te bouwen. Want dat gaat namelijk verder dan leuke bedrijfsfeestjes of een mooi salarispakket. Een echte vertrouwensband met je werknemers, die komt er niet zomaar. Toch is dit mogelijk voor alle organisaties die bereid zijn om eraan te bouwen en te luisteren naar haar medewerkers.
Net omdat dit zo belangrijk is, publiceert het Great Place to Work® intstitute jaarlijks een lijst van de beste werkplekken in België om goed werkgeverschap te erkennen. De scores worden gebaseerd op de feedback van de eigen medewerkers én op een grondige screening door de experten van Great Place to Work. Het is niet enkel een mooie manier om je organisatie in de kijker te zetten, het is vooral een prachtige erkenning door je eigen medewerkers. Op deze manier geven ze namelijk aan dat ze jou als werkgever vertrouwen, trots zijn op hetgeen ze elke dag doen terwijl ook plezier beleven op het werk.
Lees ook: Werkgeluk: wat kan je zelf doen?
Teamwork is de sleutel tot succes. Bright Plus, intussen al 6 keer uitgeroepen tot Great Place to Work, licht toe: “Bouwen aan een Great Place to Work doe je eerst en vooral samen, op basis van de input van je medewerkers”, aldus Linda Cappelle, general manager bij Bright Plus. “Dankzij de bevraging van Great Place to Work houden we vinger aan de pols en detecteren we de noden van onze medewerkers. Vervolgens creëerden we een proces waarbij we samen met ons hele team de werkpunten aanhalen en mogelijke oplossingen aanreiken. Meer dan 10 jaar geleden introduceerden we het Great Place to Work-onderzoek, en de tevredenheid van onze medewerkers gaat er jaar na jaar op vooruit. En op dit elan willen we graag verdergaan. Want onze mensen? Die zijn het investeren meer dan waard!”
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Work-life balance
Spanning op de werkvloer? Ga constructief om met conflicten
4 min. leestijd
Work-life balance
Waarom een goede nachtrust cruciaal is voor jouw carrière
3 min. leestijd
Work-life balance
Goed voorbereid op vakantie: hier is jouw stappenplan
3 min. leestijd
Welzijn op het werk
Van burn-out naar wellbeing: of zo’n transformatie een illusie is?
2 min. leestijd
event
Kortrijk
event
Roeselare
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.