Je browser is verouderd.

Sommige inhoud kan verloren gaan of zal niet correct weergegeven worden.

Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.

Upgrade je browser

Begin met LinkedIn stap 6 - The final touch

Je profiel is aangevuld, je foto staat klaar, je verzamelde recommendations en je profiel ziet er piekfijn uit. We geven je graag nog enkele kleine tips om de puntjes op de i te zetten.

Charlotte Keulen

1 min. leestijd

Stap 6: The final touch

  • Personaliseer je LinkedIn-URL. Zorg dat de URL jouw naam bevat in plaats van de hele cijfercombinatie die er standaard staat. Hoe pas je dit aan? Door rechtsboven op “edit public profile & URL” te klikken. Je kan jouw persoonlijke URL dan aanpassen en de cijfertjes weghalen.
    Een kleine moeite, maar een veel professionelere uitstraling voor jouw profiel.
     
  • Voeg Licences and certifications toe als je extra cursussen hebt gevolgd: Google Analytics, SEO, SEA, Photoshop, een taalcursus,... 
     
  • Ook bij accomplishments kan je extra kennis tentoonstellen: welke projecten bracht je tot een goed einde? Volgde je avondlessen?
  • Volg interessante bedrijven. Deze komen onderaan jouw profiel terecht en kunnen ook veel zeggen over jouw interesses en vakgebied. Ga je ergens solliciteren of op klantenbezoek? Zorg dan dat je op voorhand het LinkedIn-profiel van dat bedrijf hebt toegevoegd en doorgenomen.
     
  • Rich media: zowel in je summary als in jouw ervaringen kan je zogenaamde rijke media toevoegen. Dit kan bijvoorbeeld een eigen of bedrijfswebsite zijn, een presentatie, een foto… Dit zorgt voor een persoonlijke toets en een beeld zegt vaak meer dan woorden. Let er wel op dat je professionele informatie aanvult!
     
  • Groepen: op LinkedIn kan je lid worden van bepaalde groepen. Niet elke groep is even actief, maar onderzoek of er in jouw interessevelden interessante mogelijkheden zijn. Reageer op topics of lanceer zelf eens iets. Dit brengt je onmiddellijk in contact met tal van nuttige connecties in jouw vakgebied.
     
  • Check jouw Social Selling Index (SSI). De SSI is een super handige tool die jou in één oogopslag laat zien hoe goed jij het doet op LinkedIn. Ontdek hier hoe jij scoort op de Social Selling Index.
    Je komt te weten wat jouw score is en hoe die zich verhoudt ten opzichte van mensen in jouw netwerk en in jouw vakgebied. Ook zie je hierbij waaruit deze score is opgebouwd en daardoor dus hoe je hem nog kan verbeteren. Handig toch?!

Stay tuned voor stap 6!

Eerdere stappen gemist? Lees meer over hoe je begint met een LinkedIn-profielhoe je opvalt met je foto en hoe je jezelf verkoopt

 

Over de auteur

Charlotte Keulen

Vroeger schreef ik gedichten en teksten voor liedjes. Ik droomde ervan de tweede Britney Spears te worden. Zowel mijn schrijftalent als mijn zangtalent zouden helaas nooit het daglicht zien. Ten eerste was ik nooit tevreden over mijn eigen creaties en ten tweede heb ik een stem die absoluut niet gemaakt is om ook maar één noot te zingen.  

Een marketingdiploma, een cursus copywriting en heel wat ervaring later, zet ik mijn wil om te schrijven anders in. Als Digital Recruiter bij Bright Plus kan ik vaak urenlang intens tokkelen op mijn toetsenbord. Mailings, vacatures die gepimpt moeten worden, social media posts, en uiteraard deze blogs. Overal kan ik mijn creativiteit in kwijt. Zo leg ik nu dagelijks mijn tekstueel ei. Met creaties die ik regelmatig wél de buitenwereld durf insturen.

Want ik zit met een overvol hoofd, altijd en overal. Maar als ik een tekst schrijf geraak ik volledig "in the zone". En dat is steeds eventjes genieten!

Lees meer van deze auteur