event
Meet & Greet Roeselare 28 november
Roeselare
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Na 8 jaar als freelancer heb ik intussen wel geleerd hoe ik de zoektocht naar nieuwe opdrachten best aanpak. Toch vind ik het niet altijd even makkelijk en het zoeken naar nieuwe projecten neemt veel tijd in beslag.
Is dit voor jou ook zo herkenbaar? Ik beschouw dit een beetje als de ‘prijs’ die ik betaal voor de vrijheid en flexibiliteit die ik heb, en waar ik zo van hou.
Ik was dan ook blij om te horen dat Bright Plus, HR specialist voor meertalige ondersteunende profielen, een nieuwe app heeft ontwikkeld om freelancers te helpen nieuwe opdrachten te vinden. Met de My Bright Plus App kan je als freelancer vlot en wanneer je wilt op zoek naar projecten die bij je passen. Nadien kan je er ook makkelijk jouw professionele administratie bijhouden. Ik had de eer om de app als een van de eersten uit te testen en ik deel graag mijn bevindingen met jou!
Laten we beginnen bij het begin: de app downloaden. Met mijn gsm in de aanslag ga ik van start en scroll ik naar App Store. De app is gratis en ik kan hem makkelijk downloaden. Easy peasy, I love it!
Ook mijn profiel aanmaken gaat snel en zonder veel rompslomp. Bij veel andere websites en apps moet ik eerst heel wat gegevens invullen en voor mij is dit telkens een struikelblok. In de My Bright Plus App moet ik slechts 5 velden aanvullen, en ook een cv is niet nodig. Ik vul mijn persoonlijke gegevens in, geef mijn beschikbaarheid, werkregime en mijn interessegebieden mee en duid tot slot mijn gewenste regio en tarief aan. Klaar, laat die opdrachten nu maar komen!
Jullie zijn het ongetwijfeld met mij eens: er komt heel wat kijken bij het zoeken naar nieuwe projecten. Je moet vaak verschillende websites en jobboards raadplegen, en nog maar te zwijgen van de talloze info en cv's die ik al heb moeten meegeven. Gelukkig gaat dit met de My Bright Plus app anders. Eens ik mijn profiel heb aangemaakt, krijg ik freelance jobs te zien die bij mij passen. Ik moet niet telkens weer een nieuwe zoekopdracht starten of vakjes aanvinken, want zodra ik me aanmeld worden mijn voorkeuren en interessante jobs onmiddellijk getoond.
Ik hoef de app ook niet steeds in de gaten te houden, want die geeft zelf aan wanneer er een nieuwe opdracht online staat die voor mij interessant kan zijn. Gewoon de app openen en ik zie meteen welke projecten bij mijn profiel aansluiten. Met slechts 3 eenvoudige knoppen kan ik vervolgens aangeven of een functie interessant is of niet. Dit vind ik handig want ik heb graag dat het snel gaat. Zo kan ik me helemaal focussen op mijn freelance werk.
Ik solliciteerde voor een job die me aansprak. Dit gebeurde met één klik en binnen de werkdag nam een vriendelijke consultant van Bright Plus contact op om de opdracht te overlopen. Pluspunt voor deze snelle opvolging!
En ook nadat je gestart bent biedt de app je nog heel wat voordelen. De uitbetaling gebeurde snel en correct nadat ik mijn uren via de app had doorgegeven. Een grote luxe voor freelancers want ik moet vaak wachten op betalingen en dat is niet altijd fijn. Ik hoef me ook niet zo lang bezig te houden met alle administratie die erbij komt kijken, want de app maakt heel wat van die taken beduidend makkelijker. Da’s veel werk en kopzorgen bespaard!
Mijn korte samenvatting? Deze app geeft mij als freelancer ‘the best of both worlds’. Ik kan boeiende projecten doen met Bright Plus als partner aan mijn zijde, voor mooie bedrijven én ik behoud mijn vrijheid om zelf op zoek te gaan naar opdrachten. Ik laat de My Bright Plus App steevast op mijn smartphone staan, want wat mij betreft is dit een absolute aanrader voor alle freelancers!
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Freelance werken
Tijdelijke jobs: wat zijn de mogelijkheden?
2 min. leestijd
Freelance werken
Een freelance contract opstellen: waarom en wat staat erin?
3 min. leestijd
Contractvormen
Tijd voor een nieuwe job? Vertrouw op de begeleiding van een uitzendkantoor!
3 min. leestijd
Freelance werken
Hoe bepaal je je tarief als freelancer?
3 min. leestijd
event
Roeselare
event
Roeselare
event
event
Roeselare
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.