event
Meet & Greet Kortrijk 27 december
Kortrijk
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Op de huidige arbeidsmarkt kiezen meertalige talenten er steeds vaker voor om zich te specialiseren in een bepaald vakdomein. Er zijn dan ook enorm veel mogelijkheden. Wie bijvoorbeeld een neus heeft voor plannen en organiseren, vindt zeker z’n draai in logistiek en aankoop.
Daarbij is coördineren en vlot communiceren bijzonder belangrijk. Dat weet Ayla, supply chain coördinator bij Cargill. Zij vertelt je met veel plezier over haar uitdagende functie.
Ayla is ambitieus: het is haar droom om ooit een managementfunctie uit te oefenen. Dus zocht ze een job waarin ze de nodige skills alvast kan ontwikkelen. Zo kwam ze uit bij supply chain coördinator. “Omdat ik het boeiend vind om projecten van a tot z op te volgen en om echt contact te hebben met klanten en partners, leek de wereld van de logistiek echt iets voor mij.” vertelt Ayla.
Ayla sloeg duidelijk de juiste weg in, want zestig procent van haar job in de logistiek bestaat uit de coördinatie tussen klanten en leveranciers. “Wie heeft wat nodig om alles vlot te laten verlopen en wanneer kan het nodige materiaal geleverd worden? Zo regel ik het proces van vraag en aanbod. Het warme contact met klanten en leveranciers geeft me elke dag veel voldoening”, zegt Ayla tevreden. “De overige veertig procent van mijn tijd besteed ik aan planning. Ik volg projecten op vanaf het moment waarop het contract is ondertekend tot aan de facturatie: ik rapporteer bijvoorbeeld over budgetten en kosten, en zorg dat de volledige productie op rolletjes loopt.”
Voor Ayla is elke dag anders, maar de rode draad in haar job is communicatie — zowel telefonisch als via mail. “Die warme contacten met verschillende partijen zijn absoluut een voordeel van mijn werk. En niet alleen professioneel: de boog kan niet altijd gespannen staan, dus worden er soms etentjes of business trips gepland.”
Uiteraard moet je voor logistiek en aankoop sterke communicatievaardigheden en een goeie talenkennis hebben. Ook haar proactieve en probleemoplossende houding maken van Ayla’s werk een succes. Zo speelt ze een belangrijke rol binnen de organisatie — en toch krijgt ze veel vrijheid om haar ding te doen.
“Eén keer per week stem ik af met mijn leidinggevenden om eventuele problemen en mogelijke oplossingen te bespreken, maar voor de rest vertrouwen ze erop dat ik alles zelfstandig afwerk. Dat is een hele verantwoordelijkheid”, klinkt het. “Ik krijg de ruimte om op korte tijd veel te leren en mijn talenknobbel te blijven ontwikkelen — in onze organisatie is Engels de voertaal, maar ik spreek ondertussen ook een aardig mondje Spaans en Italiaans.”
Ayla heeft een fijne, uitdagende job met veel verantwoordelijkheid. En dat is bijzonder leerrijk. “Ik kom in deze logistieke job in contact met verschillende soorten mensen en functies. Daarvoor moet ik sterk in mijn schoenen staan. Niet alleen onderhandelen we soms best hard over prijzen, er komen ook heel wat uitdagingen op mijn pad. Stressbestendigheid is dus zeker ook een must”, vertelt Ayla.
“Daarnaast krijg ik altijd enorm veel vertrouwen, terwijl ik tegelijk kan rekenen op hulp en ondersteuning waar nodig. Deze job is de perfecte springplank naar een mooie en uitdagende carrière. Ik kan het alleen maar aanraden aan iedereen die wil groeien en bijleren in z’n job!”
In ‘Goodbye assistant, hello professional?’ kijken we hoe we definitief kunnen breken met de puur administratieve kant van het beroep. Na marktonderzoek en rondetafelgesprekken merkten we bijvoorbeeld dat de functietitel ‘assistant’ de professionaliteit en verantwoordelijkheden van deze medewerkers onvoldoende onderstreept. Wij spreken daarom van ‘meertalige professional’, maar is die term wél toereikend? Bestel ons boek en ontdek de visie van experts en ervaringsdeskundigen. Ook in onze podcast gaan we dieper in op de veranderde assistantfunctie.
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Werken als assistant
Hoe artificiële intelligentie jouw job efficiënter én interessanter maakt
4 min. leestijd
Welke job past bij mij?
Werken als logistiek medewerker: iets voor jou?
2 min. leestijd
Werken als assistant
Waarom de job van assistants steeds crucialer wordt
3 min. leestijd
Werken als assistant
Vijf redenen waarom het assistantberoep toe is aan herwaardering
2 min. leestijd
event
Kortrijk
event
Roeselare
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.