event
Meet & Greet Roeselare 28 november
Roeselare
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Voor mijn opleiding Bachelor in het Office Management afstudeerrichting Management Assistant aan de hogeschool Vives te Kortrijk, zocht ik voor een periode van 8 weken een stageplaats binnen Vlaanderen. Ik heb dan ook geen moment getwijfeld om contact op te nemen met Bright Plus.
Waarom precies dit bedrijf? Ik kende Bright Plus al toen ze langskwamen in het CVO in Ieper om mij en mijn medestudenten tijdens mijn opleiding daar toe te lichten welke jobs er beschikbaar zijn en hoe je kan solliciteren. Het enthousiasme, de familiale sfeer en een bedrijf waar er bijna geen hiërarchie is sprak me enorm aan bij Bright Plus.
Het stagegesprek waarbij de nodige documenten ingevuld werden en de eerste ontmoeting met mijn toekomstige collega’s gaven mij een supergoed gevoel. Het moment dat ik aankwam op mijn eerste stagedag voelde ik me al meteen erg welkom. Iedereen staat open om je te helpen met vragen of problemen en je krijgt de nodige uitleg en webinars om helemaal geïntegreerd te worden binnen het bedrijf.
Een korte omschrijving van de taken die mij nu, in mijn derde stageweek, al werden toevertrouwd: het onthaal van de kandidaten op kantoor, het opbellen van bedrijven, binnenkomende telefoons beantwoorden en eventueel doorverbinden, vacatures uitschrijven en uitplaatsen op de nodige platformen, zoeken van potentiële kandidaten op websites zoals VDAB en nog zo veel meer. Kort samengevat een heel uitgebreid en vooral gevarieerd takenpakket.
De stage voldoet en al mijn verwachtingen en nog zo veel meer. De dagen gaan snel voorbij en ik leer nog iedere dag meer en meer bij omtrent de werking binnen Bright Plus. Ondertussen heb ik ook de “angst” voor het telefoneren kunnen overwinnen door de telefonische taken. Ik kan nu al zeggen dat ik op gebied van communicatie al veel gegroeid ben. Ik zou dan ook Bright Plus aanbevelen als leerrijke stageplaats. “Show some LEF”, en ga er volledig voor.
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Persoonlijke ontwikkeling
Het ABC van kantoorjargon: deze termen ken je best voor je aan de slag gaat
4 min. leestijd
Work-life balance
Waarom een goede nachtrust cruciaal is voor jouw carrière
3 min. leestijd
Work-life balance
Spanning op de werkvloer? Ga constructief om met conflicten
4 min. leestijd
Collega's
Je collega’s steunen tijdens de Ramadan? Dat doe je zo!
2 min. leestijd
event
Roeselare
event
Roeselare
event
event
Roeselare
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.