event
Meet & Greet Roeselare 4 december
Roeselare
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Kan jij op je cv uitpakken met eigenschappen zoals ‘klantvriendelijk’ en ‘communicatief’? Dan ben je vermoedelijk gemaakt voor een job in customer service. Maar wat houdt die functie precies in? Wat verdien je als klantendienstmedewerker? En welke skills moet je beheersen om te kunnen groeien in de functie?
De naam zegt het natuurlijk zelf: in customer service staat de klant centraal. Dat jij het aanspreekpunt bent voor die klant, maakt van je functie een job met veel verantwoordelijkheid. Bovendien is elke klant en dus ook elke dag anders en is veelzijdigheid een sleutelwoord in je job.
Een greep uit dat gevarieerde takenpakket:
Lees ook: Een job in sales… ben jij verkocht?
Het spreekt voor zich dat je als klantendienstmedewerker vriendelijk en behulpzaam moet zijn. Maar dat zijn maar twee van de vele vaardigheden die je in een veelzijdige functie als deze kan gebruiken én ontwikkelen.
Skills die jij voor deze functie goed zal kunnen gebruiken, zijn…
Steeds meer gespecialiseerde opleidingen bieden een uitgebreide waaier aan leerrijke vakken, maar laten ook de ruimte om een brede kennis op te doen of je net te specialiseren in een vakdomein.
Studies die goed aansluiten bij het takenpakket en de nodige vaardigheden zijn…
Als customer servicemedewerker kan je binnen je vakdomein verschillende functies invullen. Zo kan je je toespitsen op de meer commerciële, analytische of communicatieve aspecten van de job. Dat biedt jou niet alleen vooruitzichten en groeipotentieel voor de toekomst, maar maakt dat jij je ook in je huidige functie verder kan ontwikkelen en je skills steeds meer kan uitdiepen. Zo ontdek je on the job waar je sterktes en je passie echt liggen en in welk domein jij je hele carrière lang zal blijven groeien.
Welke functies precies op dat carrièrepad liggen, is afhankelijk van je persoonlijke drijfveren en ambities, maar ook van de organisatie waarin je aan de slag bent. Je kan op termijn bijvoorbeeld doorgroeien naar een hogere, meer gespecialiseerde functie binnen je vakdomein of uiteindelijk zelfs in een leidinggevende functie terechtkomen.
Omdat organisaties niet zonder hen kunnen, staan ze te springen om customer service medewerkers te rekruteren. Als gedreven talent vind je daardoor snel een job en kan je vaak zelfs kiezen tussen verschillende, erg aantrekkelijke voorstellen.
Daarnaast is je loon ook afhankelijk van bepaalde factoren, zoals je anciënniteit, de regio van tewerkstelling, de sector waarin je werkt, je opleidingsniveau, je ervaring… Om een goed zicht te krijgen op realistische loonverwachtingen, kan je de salaristool van Bright Plus raadplegen.
Heb jij interesse in een job binnen customer service? Neem dan zeker een kijkje tussen onze openstaande jobs.
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Nieuwe job
Wanneer is het tijd om van job te veranderen?
2 min. leestijd
Solliciteren
Strategisch zoeken naar een nieuwe job: zo pak je het aan
3 min. leestijd
Welke job past bij mij?
Werken als personal assistant, iets voor jou?
2 min. leestijd
Welke job past bij mij?
Een job als marketeer, iets voor jou?
3 min. leestijd
event
Roeselare
event
Kortrijk
event
event
Kortrijk
event
Kortrijk
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.