event
Meet & Greet Roeselare 28 november
Roeselare
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Wie werkt in de customer service vervult een belangrijke rol in het bedrijf, vaak zonder het zelf te beseffen.
Doordat je klanten oplossingen aanreikt voor hun vragen en problemen, lig je aan de basis van de klantentevredenheid. Klanten komen in contact met een persoon ‘van vlees en bloed’. Dat schept vertrouwen en geeft een boost aan het imago van het bedrijf. Er zijn heel wat leuke jobs in de customer service. Een overzichtje!
Helaas is het cliché van werken op een klantendienst – een eentonige job met alleen maar boze klanten aan de lijn – nog steeds aanwezig op de arbeidsmarkt. De job van contact center agent staat op de lijst van knelpuntberoepen. Niet door dit cliché, maar net omdat er niet voldoende profielen aanwezig zijn op de arbeidsmarkt om aan de hoge vereisten te voldoen. Een job in een contact center betekent elke dag verschillende competenties combineren en blijk geven van een groot aanpassingsvermogen. Niet iedereen heeft het juiste profiel hiervoor.
3 grote voordelen:
Als medewerker op de dienst-na-verkoop heb je heel wat verantwoordelijkheden. Je bent hét aanspreekpunt voor alle vragen van klanten omtrent facturen, service en technische aspecten van het product/de oplossing die ze gekocht hebben. Dit gebeurt vooral via de telefoon. Als er herstellingen moeten uitgevoerd worden, zorg je dat dit in orde komt. Je staat in voor een commerciële oplossing wanneer zich een probleem voordoet. Een belangrijke functie!
3 grote voordelen:
Lees ook: Een job in sales… ben jij verkocht?
In onze digitale samenleving wordt online klantencontact alsmaar belangrijker. E-mail, chat, Messenger, Facebook, Twitter, Whatsapp: digitale customer service is ‘ingeburgerd’ vandaag. Voor (potentiële) klanten is het belangrijk dat ze snel geholpen worden en een antwoord krijgen op hun vragen. Velen gebruiken digitale tools om zich tot een bedrijf te wenden omdat het snel en makkelijk is. Als jij ‘aan de andere kant’ zit en hen verder kan helpen, speel je echt een belangrijke rol!
3 grote voordelen:
Als medewerker in de customer service komt het er eigenlijk op neer dat je meewerkt aan het geluk van de klant. Je bent een soort happiness creator en problem solver. Dergelijke profielen zijn heel veel waard, voor een bedrijf én de klanten!
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Nieuwe job
Wanneer is het tijd om van job te veranderen?
2 min. leestijd
Solliciteren
Strategisch zoeken naar een nieuwe job: zo pak je het aan
3 min. leestijd
Welke job past bij mij?
Een job in customer service: iets voor jou?
2 min. leestijd
Welke job past bij mij?
Werken als personal assistant, iets voor jou?
2 min. leestijd
event
Roeselare
event
Roeselare
event
event
Roeselare
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.