event
Meet & Greet Roeselare 28 november
Roeselare
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Wist jij dat heel wat administratieve functies ook op de lijst van knelpuntberoepen staan? Bij knelpuntberoepen denken we vaak aan verpleegkunde, ambachten en fysiek zware beroepen. Uit onderzoek van VDAB blijkt echter dat ondersteunende jobs ook op deze lijst staan. Wil jij meer kans op een job? Dan zijn deze functies zeker het overwegen waard!
Wanneer de economie groeit, maar de demografie niet volgt, ontstaat er vanzelfsprekend een onevenwicht. Zo ontstond de war for talent, die ondertussen al jaren hevig woedt in de bedrijfswereld. Organisaties gaan steeds vaker op zoek naar versterking, maar het aanbod aan talent om alle bijhorende vacatures in te vullen groeit niet evenredig mee.
Met de komst van het coronavirus leek er eindelijk ook een wapenstilstand te komen. Aanwervingen stonden on hold en sommige organisaties moesten getalenteerde medewerkers laten gaan. Toch bleek dat niet het einde van de strijd om talent. Bedrijven wisten zich te heroriënteren en anderen groeiden zelfs. De war for talent ging dus niet liggen, maar verschoof hoogstens een beetje.
Dat de kloof tussen de vraag naar en het aanbod aan talent zo groot blijft, heeft verschillende redenen. De vergrijzing is daar natuurlijk een belangrijk onderdeel van, maar er is ook een gap tussen de skills die werkgevers vandaag maar ook in de toekomst verwachten en de vaardigheden die kandidaten op dat moment te bieden hebben. Nu de digitalisering tijdens de coronacrisis alleen maar in een stroomversnelling kwam, zullen er alleen maar meer nieuwe skills nodig zijn. Resultaat: de vraag naar competenties zoals technische kennis en flexibiliteit wordt nog groter en de strijd om talent bijgevolg dus ook.
Dat er een war for talent woedt kan natuurlijk wel in je voordeel spelen. Als jij bereid bent om je vaardigheden bij te werken en je om te scholen tot het talent waar bedrijven naar op zoek zijn, heb je meer jobzekerheid. Ook in de administratieve sector is de vraag naar talent enorm. Enkele beroepen die volgens VDAB bovenaan staan op de knelpuntberoepenlijst zijn…
Een payroll specialist heeft heel wat skills en kennis nodig. Zo is bijvoorbeeld een goede kennis van de sociale wetgeving een must. Maar ook soft skills zijn hier cruciaal. Ontwikkel ook je soft skills zoals klantvriendelijkheid, communicatieve vaardigheden en assertiviteit wanneer jij je in deze job wil onderdompelen.
Wil jij een van de vele vacatures voor commercieel bediende of customer service medewerker invullen? Dan zijn klantvriendelijkheid en talenkennis je eerste prioriteiten. Kandidaten die kennis van de verkochte producten of diensten combineren met een warme en persoonlijke aanpak, commerciële instelling, talenkennis en administratieve vaardigheden zijn helemaal geknipt voor zo’n functie.
Naast je communicatieve en organisatorische vaardigheden zal vooral je talenkennis het verschil maken wanneer je solliciteert voor deze job. Als gespecialiseerd recruiter merken we maar al te vaak hoeveel vraag er is naar een goede talenkennis. We leven ten eerste in een drietalig land, maar daarnaast kent België ook heel wat internationale organisaties, multinationals en Europese instanties of handelsverenigingen. Dan komt een medewerker met een uitstekende talenkennis natuurlijk perfect van pas. Maar daarnaast zijn ook proactiviteit en flexibiliteit van belang. Investeer tot slot ook in jouw digitale skills, want door corona werken we steeds vaker online samen.
Zeggen deze uitdagende en gevarieerde jobs jou wel wat? Neem dan zeker een kijkje tussen onze vacatures.
Bron: VDAB
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Nieuwe job
Wanneer is het tijd om van job te veranderen?
2 min. leestijd
Solliciteren
Strategisch zoeken naar een nieuwe job: zo pak je het aan
3 min. leestijd
Welke job past bij mij?
Een job in customer service: iets voor jou?
2 min. leestijd
Welke job past bij mij?
Werken als personal assistant, iets voor jou?
2 min. leestijd
event
Roeselare
event
Roeselare
event
event
Roeselare
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.