event
Meet & Greet Roeselare 4 december
Roeselare
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Op zondag 5 mei is het World Laughter Day. Een dag die je ook op de werkvloer zou moeten vieren.
Want hoewel sommige leidinggevenden misschien denken dat het er op het werk vooral serieus aan toe moet gaan, heeft een goede dosis humor en plezier heel wat voordelen voor je medewerkers, de teamspirit en de organisatie in het algemeen, en wel om deze vijf redenen!
Geen motiverendere werkplek dan eentje waar een positieve, spontane en enthousiaste vibe hangt. Regelmatig kunnen lachen met de collega’s schept zo’n sfeer. Ja, er moet natuurlijk gewerkt worden en professionaliteit blijft key, maar niets werkt beter voor de sfeer en motivatie op kantoor dan dat harde werk ook belonen met hard gelach. Het maakt het werken niet alleen leuker, maar verhoogt ook de teamspirit en de productiviteit.
Het zal je niet verbazen dat wetenschappelijk onderzoek aantoont dat lachen gezond voor je is en stress en spanning kan verminderen. Lachen maakt bepaalde hormonale stoffen vrij in het lichaam die een positief effect hebben op ons gemoed en ons een ontspannen gevoel geven.
Heeft de boog een hele poos gespannen gestaan? Dan is een potje lachen met de collega’s de beste manier om weer te bekomen. Eenmaal uitgelachen zullen je medewerkers met meer focus hun taken weer kunnen oppikken. Bovendien kan humor een effectieve manier zijn om met moeilijke situaties om te gaan en problemen in perspectief te plaatsen.
Lachen is de lijm die relaties versterkt, zelfs op de werkplek. Samen lachen schept een gevoel van verbondenheid en teamspirit tussen collega’s en die samenhorigheid bevordert ook de samenwerking.
Een ontspannen en vrolijke werkomgeving kan naast de teamspirit ook de creativiteit van je medewerkers stimuleren. Wanneer mensen zich op hun gemak voelen en vrij zijn om ideeën te delen zonder angst voor afwijzing, kunnen er innovatieve en out of the box ideeën ontstaan. Samen lachen stelt je mensen zo ook open voor nieuwe perspectieven.
Lees ook: Werkgeluk: wat kan je zelf doen?
Lachen op het werk heeft niet alleen voordelen binnen de vier muren van de organisatie, maar zorgt er ook voor dat de buitenwereld een positieve indruk krijgt van je team en je organisatie. Een vriendelijk en opgewekt contact laat immers een blijvende indruk na bij klanten en zakenpartners. Dat komt het imago van je bedrijf ten goede, alsook je employer brand. Zo trek je nog meer goedgezinde, positieve en gemotiveerde medewerkers aan, die de good vibes in je organisatie blijven uitdragen.
Conclusie? Omarm de kracht van eens lekker uitbundig lachen op het werk en transformeer op die manier de werkvloer tot een plek waar plezier en productiviteit hand in hand gaan. Als dat geen lach op je gezicht tovert!
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Work-life balance
Spanning op de werkvloer? Ga constructief om met conflicten
4 min. leestijd
Work-life balance
Waarom een goede nachtrust cruciaal is voor jouw carrière
3 min. leestijd
Welzijn op het werk
Van burn-out naar wellbeing: of zo’n transformatie een illusie is?
2 min. leestijd
Work-life balance
Goed voorbereid op vakantie: hier is jouw stappenplan
3 min. leestijd
event
Roeselare
event
Kortrijk
event
event
Kortrijk
event
Kortrijk
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.