event
Meet & Greet Roeselare 28 november
Roeselare
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
De naam ‘Quick-Step’ doet bij de meesten onder ons wel een belletje rinkelen. Misschien door het wielrennen of misschien omdat je thuis een laminaatvloer hebt liggen. Veel verder dan dat reikte ook mijn kennis over Unilin niet, toen ik er in oktober 2018 aan de slag ging. Ik startte er als productieplanner via Bright Plus Outsourcing Solutions.
Het kennismakingsgesprek ging door op de productiesite in Gent, waar de marketingmaterialen worden geproduceerd. Het werd al snel duidelijk dat dit mijn grootste Bright Plus-uitdaging tot nu toe zou worden. De planning manager stelde me echter meteen gerust. Hij vertelde me dat een uitgebreide voorkennis van laminaatvloeren totaal geen vereiste is om aan de slag te kunnen gaan bij Unilin.
De introductieperiode voor nieuwe medewerkers verliep uiterst gestructureerd en is heel uitgebreid. Tijdens mijn eerste weken bij Unilin liep ik, tussen mijn specifieke taakopleiding door, van de ene producttraining naar de andere. Ik kreeg ook verschillende rondleidingen doorheen de toonzalen en productiehallen. We kregen zelfs een korte introductie in het plaatsen van laminaatvloeren. Dat de medewerkers van een bedrijf ook meteen de beste ambassadeurs zijn, hoef je bij Unilin niet meer te vertellen. Dat voel je als nieuwe medewerker onmiddellijk aan de sfeer en de manier van werken.
Mijn eerste maanden als productieplanner waren op zijn zachtst gezegd spannend. Nog voor ik alles goed en wel onder de knie had, zaten we middenin een productlancering. Samen met twee collega’s was ik verantwoordelijk voor alle voorbereidingen, zodat de productie van de marketingmaterialen voor deze lancering tijdig van start konden gaan en vlot verliepen. In het begin was het niet altijd makkelijk om bij te benen, maar eens ik de eerste resultaten van mijn werk begon te zien, was ik dat al snel vergeten.
Ik ben in een jong en tof team terechtgekomen waar er altijd wel plaats is voor een grapje, ook tijdens stressvolle periodes. Omdat we allemaal heel nauw moeten samenwerken om tot een kwalitatief resultaat te komen, is een goede sfeer heel belangrijk. Zo werd in mei nog een fantastisch leuke teambuilding georganiseerd voor het volledige supply chain team. Maar ook kleine dingen dragen bij tot die goede teamsfeer. Dan denk ik aan onze beurtrol om koffiekoeken mee te brengen op vrijdagochtend of onze occasionele after-work drinks met het team.
Een nieuwe uitdaging kan altijd tegenvallen, maar in dit geval werd het een ongelooflijk positieve en leerrijke ervaring.
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Nieuwe job
Wanneer is het tijd om van job te veranderen?
2 min. leestijd
Solliciteren
Strategisch zoeken naar een nieuwe job: zo pak je het aan
3 min. leestijd
Welke job past bij mij?
Een job in customer service: iets voor jou?
2 min. leestijd
Welke job past bij mij?
Werken als personal assistant, iets voor jou?
2 min. leestijd
event
Roeselare
event
Roeselare
event
event
Roeselare
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.