event
Meet & Greet Roeselare 28 november
Roeselare
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Ann de Smedt begon haar carrière dertig jaar geleden als directiesecretaresse bij Smeg Belgium NV, maar haar takenpakket breidde al snel uit. Daarna ging ze onder meer aan de slag op de salesafdeling van e5 mode en als juridisch medewerker bij een advocatenkantoor. Intussen werkt Ann als Project Consultant bij Bright Plus Outsourcing Solutions.
Tijdens haar veelzijdige loopbaan kon ze proeven van verschillende functies en zag ze de arbeidsmarkt evolueren. Ze vertelt er graag meer over.
Wel, ik heb een quote die mijn carrière perfect samenvat. “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel zal kunnen”. En zo is het in mijn carrière ook gegaan. Er kwamen alsmaar meer taken bij, ook heel wat zaken die ik nog niet kende. En ik heb het telkens gedaan! Ik greep elke kans met beide handen en kon zo verschillende functies uitoefenen en mezelf blijven ontwikkelen. Ja, mijn jobinhoud is sterk veranderd.
Ik kreeg eerst en vooral meer verantwoordelijkheid. In het begin kreeg ik voornamelijk uitvoerende opdrachten. Het gebeurde regelmatig dat ik ’s avonds laat nog de auto insprong om een product af te leveren. Maar mijn functie werd uitdagender, ik kreeg mijn eigen projecten toegewezen die ik zelf tot een goed einde mocht brengen. Ik zag het vak ook verbreden. Functies zijn nu een stuk gespecialiseerder. Zo heb ik doorheen mijn carrière mogen proeven van marketing, HR, noem maar op. Assistants zijn tegenwoordig experts in hun eigen domein, en dat is erg leuk!
Door de veranderende technologie moet je je bijscholen. Je hebt daar wel wat aanpassingsvermogen voor nodig. Maar dat weegt niet op tegen de vele voordelen die het met zich meebrengt. Alles gaat nu zoveel sneller! Vroeger reisde ik voor de vertaling van een catalogus helemaal naar Italië. Ik bracht weken door in een klein bureautje om het resultaat vervolgens via post te verzenden. Mijn werk is ook creatiever en uitdagender geworden. De echt uitvoerende taken worden nu door apps of computers gedaan. Reizen boeken, events organiseren, dat gaat nu allemaal veel gemakkelijker. Technologie en het internet hebben mijn carrière – en die van vele anderen – in een stroomversnelling gebracht.
Wederzijdse communicatie was vroeger minder aan de orde. Nu zijn communicatieve vaardigheden vaak wel vereist. Werknemers zijn vandaag een stuk mondiger en durven meer initiatief nemen. Vroeger was dat niet nodig, maar ik merk dat dit steeds belangrijker wordt. Ook talenkennis is momenteel van groot belang, maar ik zie dat die vaardigheid net sterk achteruitgaat bij jongeren. Dit is zeker het geval voor de kennis van het Frans. En dat is jammer, want die talenkennis heeft me erg geholpen doorheen mijn carrière. Samenwerken is ook veel belangrijker. Afdelingen zitten niet meer apart, elk op hun eiland. Neen, resultaten worden samen neergezet. Teamspirit speelt dus een grotere rol dan ooit tevoren. Ik merk dat je meer kunt bereiken als je medewerkers sterk aan elkaar hangen.
Tegenwoordig heb ik het gevoel dat er meer naar me geluisterd wordt, dat er meer rekening wordt gehouden met wat de werknemer wil. Werkgevers zijn dan ook een stuk flexibeler geworden en hebben meer aandacht voor het welzijn van hun werknemers. Ook de balans tussen werk en privé wordt beter bewaakt. Glijdende uren, een goede werk-privébalans… Het kan allemaal vandaag.
Als Project Consultant bij Outsourcing Solutions werk ik nu op projectbasis bij verschillende externe bedrijven. Ik zie het als een mooie aanvulling op mijn loopbaan. Ik krijg opnieuw de kans om verschillende functies met elkaar af te wisselen. Mijn huidige job is de perfecte manier om alle kennis die ik heb opgedaan nuttig in te zetten en in sneltempo te blijven bijleren. Ik heb al vele watertjes doorzwommen in mijn carrière, maar hier zit ik op mijn plek.
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Freelance werken
Tijdelijke jobs: wat zijn de mogelijkheden?
2 min. leestijd
Freelance werken
Een freelance contract opstellen: waarom en wat staat erin?
3 min. leestijd
Contractvormen
Tijd voor een nieuwe job? Vertrouw op de begeleiding van een uitzendkantoor!
3 min. leestijd
Freelance werken
Hoe bepaal je je tarief als freelancer?
3 min. leestijd
event
Roeselare
event
Roeselare
event
event
Roeselare
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.