event
Meet & Greet Kortrijk 27 december
Kortrijk
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Je kent TikTok waarschijnlijk van de korte dansjes, grappige memes of funky make-uptutorials, maar ondertussen vind je op het platform ook video’s met leerrijke boodschappen en serieus advies, ook voor je beroepsleven. Straffer nog: je kan het kanaal zelfs inzetten om je carrière een echte boost te geven en een nieuwe job te scoren.
Vandaag heeft bijna iedereen wel één of meerdere accounts op social media. Als professional kan je ervoor kiezen om die kanalen op privé te zetten, maar je kan ze ook inzetten om jezelf op een positieve manier te presenteren aan je toekomstige werkgever.
Door bewust na te denken over wat je post en hoe jij je presenteert op social media, creëer je een beeld over jezelf als professional dat recruiters te zien krijgen zodra ze je naam opzoeken op het internet. En reken er maar op dat elke werkgever-in-spe dat doet. Social media is daarom het platform bij uitstek om je personal brand in de markt te zetten.
Soms is het leuk om gewoon wat te scrollen op social media, maar je kan die tijd ook nuttig inzetten door bewust op zoek te gaan naar accounts of tags die je feed vullen met leerrijke sollicitatietips of interessant carrièreadvies.
Jarenlang was LinkedIn het stokpaardje van de platformen waarop professionals met elkaar connecteren. Intussen breidde dat aanbod uit, met o.a. Facebook Vacatures. En voortaan zal ook TikTok Pro het aanbod aan social sollicitaties vergroten.
Het platform speelt sinds 2022 op deze moderne manier van solliciteren in door te werken met de hashtag #tiktokresumes. Bedrijven kunnen via die hashtag op het platform een vacature promoten en kandidaten de kans geven om te solliciteren door middel van een korte video.
Een vacature gevonden die op je lijf geschreven is? Dan wil je natuurlijk meer te weten komen over de job waarvoor jij je kandidaat wil stellen. Om er zeker van te zijn dat er sprake is van een fit tussen jou, de functie én de organisatie kan je via TikTok op zoek gaan naar meer info over de job en het bedrijf waarbij je solliciteert. Bedrijven zetten namelijk steeds vaker in op employer branding met leuke video’s op TikTok. Die filmpjes bieden je een realistische kijk op het leven op de werkvloer. Aan de hand van dat soort achter de schermen-materiaal krijg je ook een preview van je toekomstige job en takenpakket.
Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging om in 2023 succesvol uit de startblokken te schieten? Neem dan een kijkje tussen onze jobs.
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Solliciteren
De meestgestelde sollicitatievragen aan schoolverlaters: zo ace jij ze allemaal!
4 min. leestijd
Cv
Zo maak je als jobstudent een cv dat opvalt!
2 min. leestijd
Solliciteren
Sollicitatiegesprek op de agenda? Zo bereid je je voor!
4 min. leestijd
Nieuwe job
Wanneer is het tijd om van job te veranderen?
2 min. leestijd
event
Kortrijk
event
Roeselare
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.