Je browser is verouderd.

Sommige inhoud kan verloren gaan of zal niet correct weergegeven worden.

Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.

Upgrade je browser

Heb je een vraag?
Misschien vind je jouw antwoord in onze veelgestelde vragen

Account bevestigen

De mail om je account te bevestigen is verstuurd vanuit het adres mybrightplus@brightplus.be en heeft als titel “Welkom bij Bright Plus”. Kijk zeker ook even in je ongewenste mail.

Vind je hem niet terug? Dan kan je de mail opnieuw versturen in je dashboard.

Je vindt je dashboard door eerst in te loggen, dit zou je dashboardscherm onmiddellijk moeten openen. Is dat niet het geval of ben je reeds ingelogd? Klik dan rechts bovenaan op je gebruikersnaam en kies “mijn dashboard” in het lijstje.

Zie je hier “Bevestig je emailadres” en een roze knop ‘Stuur opnieuw”? Dan is je account nog niet bevestigd.

Zie je een roze knop met de boodschap "Alle vacatures" of “Voorbereiden interview”, dan is de bevestiging van je account gelukt!

Opgelet, de bevestiging kan een paar minuutjes op zich laten wachten.

Nog vragen? Neem dan contact op met jouw Bright Plus kantoor. We helpen je graag verder!

Je kan in je dashboard nakijken of je account bevestigd is.

Log eerst in met je gekozen gebruikersnaam en paswoord. Dit opent jouw dashboard. Is dat niet het geval, klik dan rechts bovenaan op je gebruikersnaam en kies “mijn dashboard”.

Zie je hier “Bevestig je emailadres” en een roze knop ‘Stuur opnieuw”? Dan is je account nog niet bevestigd.

Zie je een roze knop met de boodschap "Alle vacatures" of “Voorbereiding interview”, dan is de bevestiging van je account gelukt!

Opgelet, de bevestiging kan een paar minuutjes op zich laten wachten.

Hulp nodig? Neem dan contact op met jouw Bright Plus kantoor. We helpen je graag verder!

FAQ Outsourcing Solutions


Je moet rekening houden met een maximum reistijd van ongeveer 1 uur. Uiteraard doen we steeds ons best om een project te vinden bij jou in de buurt.


Dan ga je in tussentijd aan de slag in jouw dichtstbijzijnde Bright Plus kantoor. Tussen twee projecten door verwelkomen we je graag bij ons, want jouw hulp is voor ons erg waardevol. Daarnaast leer je je collega's en de projectleiders beter kennen en bieden we je een unieke kijk achter de schermen van Bright Plus! En we maken er ook voor jou een heel leerrijke periode van. Zo krijg je de kans om je kennis bij te spijkeren via e-learnings, opleidingen en webinars. Intussen zoeken we actief verder naar een nieuw project.


Bright Plus specialiseert zich in ondersteunende functies waar een goede takenkennis van belang is. Een niche, dat klopt, maar dat mag je heel breed opvatten. Administratie, sales, hr, marketing, logistiek… je kan in al deze vakdomeinen terecht komen. Afwisseling troef! 


Vaak gaat het om de vervanging van een interne medewerker, bijvoorbeeld vanwege langdurige ziekte of zwangerschapsverlof. Daarnaast gebeurt het ook dat bedrijven beroep doen op Bright Plus Outsourcing Solutions vanwege tijdelijke werkvermeerdering, in het kader van een specifiek project of in afwachting van een vaste aanwerving.


Dat hangt af van project tot project. Gemiddeld duurt een project 6 à 9 maanden, maar dat kan af en toe wat langer of korter zijn. Projecten duren wel minimum 2 maanden. Want we willen natuurlijk dat jij je ook goed kan inwerken en dat je projecten voldoende uitdagend zijn.


We hebben klanten in heel wat verschillende sectoren, gaande van kmo’s tot grote multinationals. Zo krijg je de kans om heel wat verschillende organisaties te leren kennen, elk met hun unieke bedrijfscultuur. Zo bouw je in no time je netwerk uit en doe je bakken ervaring op.


Zodra jij je handtekening zet, gaan wij volop voor jou op zoek naar jouw eerste project. We zorgen er dus voor dat jij op de startdatum van jouw contract ook effectief op jouw eerste project aan de slag kan. Is er op het moment dat je start toch nog geen project voor jou beschikbaar? Geen zorgen, dan ondersteun je tijdelijk één van onze kantoren.


Naast een marktconform salarispakket mag je rekenen op een uitgebreid aanbod aan extralegale voordelen zoals een netto-onkostenvergoeding, maaltijd- en ecocheques, een gsm-abonnement en een groeps- en hospitalisatieverzekering en toegang tot ons Employee Assistance Program. Tot slot wordt er voor jou ook een mooie bedrijfswagen met tankkaart voorzien.


Ja hoor! Je krijgt onmiddellijk een vast contract bij Bright Plus Outsourcing Solutions, maar gaat op projectbasis bij onze klanten aan de slag. Wij zijn jouw werkgever. We voorzien voor jou een vast marktconform salaris aangevuld met heel wat extralegale voordelen zoals een wagen, maaltijdcheques, een gsmabonnement en natuurlijk tal van opleidingen en events.


Na enkele maanden tewerkstelling word je uitgenodigd voor de workshop ‘Projectmatig werken’, een eendaagse opleiding waar je samen met een 15-tal collega’s tips & tricks meekrijgt over het projectmatig werken alsook ervaringen kan uitwisselen over de verschillende projecten. Tijdens deze opleiding worden alle tools nader toegelicht en krijg je de nodige handvaten om een echte Bright Plus ambassadeur te worden

Je kan daarnaast gebruik maken van online webinars en je hebt de mogelijkheid om offline opleidingen te volgen rond bepaalde thema’s. We hebben ook een groeitraject voorzien. Bij Bright Plus Outsourcing Solutions kan je doorgroeien van junior naar mid en vervolgens naar senior project consultant. Je wordt doorheen jouw projecten begeleid door jouw projectleider.

Maar ook bij onze klanten waar je aan de slag gaat worden de nodige opleidingen voorzien zodat jij je vlot kan inwerken in je nieuwe project.


We organiseren een vijftal events per jaar. Dat zijn zowel grote nationale events, als kleinere bijeenkomsten in jouw buurt. Zo kan jij regelmatig bijpraten met al je Outsourcing Solutions-collega’s..


Onze klanten hebben steeds de mogelijkheid om een project te verlengen.
Wij verwachten van onze projectmedewerkers dat zij meegaan in deze verlengingen, maar tot maximaal een jaar. Wanneer je na een jaar graag een nieuwe uitdaging aangaat starten wij voor jou de zoektocht naar een volgend project.


Je volgt steeds het uurrooster van de klant. Dat kan dus lichtjes verschillen van project tot project. Maar geen zorgen, je bent wel steeds voltijds aan de slag en je uren vallen steeds binnen de kantooruren gaande van maandag tot vrijdag. 

Freelancen


Er zijn geen kosten verbonden aan het werken met Bright Plus als tussenpartij. Ook het zoeken naar opdrachten via onze website, het aanmaken van een profiel op onze website of het gebruik van onze My Bright Plus app is volledig gratis. Daarnaast bieden we ook tools, opleidingen en webinars aan die je kan terugvinden op onze website en waar je als freelancer gratis gebruik van kan maken.

Indien een freelance opdracht (bijna) ten einde loopt, zal Bright Plus met veel plezier een nieuwe opdracht zoeken voor jou indien je dit wenst. Belangrijk hierbij is tijdig te weten van de opdrachtgever of je project al dan niet ten einde zal lopen zodat je nieuwe freelance opdracht kan aansluiten op je andere opdracht. Zelf al een nieuwe opdracht gevonden? Geen probleem, we vernemen het graag indien we je in de toekomst verder kunnen helpen.


We maken steeds een contract op per opdracht. De periode is dus afhankelijk van de lengte van de opdracht. Nadat je jouw project hebt afgerond, kan je op zoek gaan naar een nieuwe opdracht, waar Bright Plus jou graag in bijstaat.


Hoewel het exacte takenpakket natuurlijk verschilt van sector tot bedrijf, bevinden de opdrachten die we aanbieden zich binnen onze vakdomeinen: 
-    Administratie en office
-    Sales en customer service
-    Marketing en communicatie
-    Logistiek, aankoop en facilities
-    Human resources


De meeste opdrachten bij onze klanten vallen binnen de kantooruren. Toch is dit steeds afhankelijk van de klant, en zullen de exacte uren in samenspraak met de klant en per opdracht worden bepaald.

Als Freelancer hoef je niet in exclusiviteit te werken met Bright Plus. Je kan opdrachten via Bright Plus perfect laten samen lopen met opdrachten die je zelf hebt gevonden of via een andere tussenpartij. Ook tijdens je lopende opdracht kan je uiteraard zelf op zoek gaan naar nieuwe opdrachten.


De betalingstermijn bedraagt 30 dagen en start op het moment wanneer wij jouw factuur ontvangen hebben én de goedgekeurde/gevalideerde prestaties.


Nadat wij de goedgekeurde timesheet tijdig hebben ontvangen en deze intern verwerkt is, zal je een automatisch gegenereerd inkooporder ontvangen. Dit gebeurt maximaal 10 werkdagen na het einde van de voorgaande maand.
Jouw factuur moet het unieke PO-nummer bevatten en dient zo snel mogelijk naar ons verstuurd te worden als PDF om een vlotte betaling te garanderen.

Tip! Vraag dus zeker aan de klant om jouw timesheet zo snel mogelijk goed te keuren.

Indien onze klant rechtstreeks met jou als freelancer wil samenwerken “op lange termijn”, dan is dit mogelijk na een bepaalde periode die in eerste instantie tussen de klant en Bright Plus wordt besproken. Deze periode kan contractueel vast gelegd worden aan het begin van een opdracht of tijdens de looptijd van de opdracht indien de vraag zich pas op dat moment stelt.

Een Project Leader binnen Bright Plus zal jouw contactpersoon worden voor zowel het persoonlijk kennismakend gesprek, alsook de zoektocht naar een geschikte freelance opdracht volgens jouw wensen. Ook tijdens de looptijd van je opdracht zal deze persoon contact met je opnemen om af te toetsen of de samenwerking naar wens verloopt. Jouw contactpersoon bij de opdrachtgever kan de HR verantwoordelijke of zaakvoerder zijn, maar ook een afdelingsverantwoordelijke, …

Je sluit een overeenkomst met Bright Plus af en niet met de klant van Bright Plus. Bright Plus regelt alle administratie met de klant.

Dit hoef je niet telkens door te geven aan Bright Plus. Je kan deze uren wel aanpassen in je timesheets.

Verlof mag je rechtstreeks met de klant afstemmen. Verlof hoef je niet door te geven aangezien Bright Plus geen werkgever is. Enkel jouw gepresteerde uren dien je in te geven in jouw maandelijkse timesheet.

Naast de timesheet- en facturatiemodule kan je via de My Bright Plus app vacatures op maat ontvangen, jobalerts instellen, je profiel en je beschikbaarheid aanpassen. Via de bring-a-freelancer actie op de app kan je bovendien freelancers aanbevelen aan Bright Plus en een incentive winnen.

Inloggen op Bright Plus

Heb je je geregistreerd met je account van Facebook, Google of LinkedIn? Dan is het aangeraden om je ook via die weg in te loggen.

Ben je je paswoord vergeten? Via de optie “wachtwoord vergeten” onderaan het inlogscherm, stuur je jezelf een mail waarbij je een nieuw wachtwoord kan kiezen. Deze mail heeft als titel “Wachtwoord opnieuw instellen”. De afzender is mybrightplus@brightplus.be. Kijk zeker ook even in je map met ongewenste mail als je deze mail niet terug vindt.

Ervaar je hierna nog steeds problemen? Neem dan contact op met jouw Bright Plus. We helpen je graag verder!

Je beschikt over een login en paswoord van Bright Plus maar het lukt je niet om aan te melden op de website? Probeer dan even deze tip:

Open een incognito venster (Ctrl + Shift + N) en open daarin onze website. Soms heeft dit ook de naam “New InPrivate window”. Vul jouw username en wachtwoord in en klik op 'inloggen'. 

Ervaar je hierna nog steeds problemen? Neem dan contact op met jouw Bright Plus kantoor. We helpen je graag verder!

Jobalert

Controleer je spamfolder of neem contact op met jouw Bright Plus-kantoor als je problemen blijft ondervinden.

Nee, het aanmelden en ontvangen van jobalerts is volledig gratis.

Je kunt je voorkeuren op elk moment wijzigen door een nieuwe jobalert aan te maken. Is een jobalert niet langer relevant? Klik dan in de bevestigingsmail of mail met nieuwe matches onderaan op 'Jobalert stopzetten.'

Je kunt zelf de frequentie van de meldingen instellen; kies uit dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse meldingen.

Ja, je kunt meerdere jobalerts instellen voor verschillende functiecategorieën, locaties of andere criteria.

Vul je e-mailadres in, stel je voorkeuren in en klik op ‘Aanmelden’ om je jobalert te activeren.

Een jobalert is een automatische melding die je ontvangt via e-mail wanneer er nieuwe vacatures worden geplaatst die overeenkomen met jouw opgegeven criteria.

My Bright Plus-portaal

Alle uitbetalingen (ook van de voorbije jaren) zijn zichtbaar onder ‘loon’ en op je tijdlijn. De meest recente uitbetaling zie je bovenaan. Via ‘vorige/volgende’ kan je navigeren tussen de betalingen. Word je wekelijks uitbetaald, dan zie je steeds op donderdag na de week van je prestaties deze informatie op jouw portaal.

Zie je geen uitbetalingen of heb je een vraag? Contacteer jouw Bright Plus-kantoor. Wij helpen jou graag verder.
 

Indien je tijdens jouw tewerkstelling ADV-uren opbouwt, kan je in het My Bright Plus-portaal het opgebouwde ADV-saldo raadplegen. Ook te recuperen overuren worden hier weergegeven.

Als je opgebouwde ADV-uren of overuren wil opnemen, neem zeker één week op voorhand contact met je Bright Plus-kantoor, zodat zij een correct contract kunnen voorzien.

Heb je saldo opgebouwd bij verschillende werkgevers? Weet dat je in dat geval enkel de opgebouwde uren kan opnemen bij de werkgever waar het saldo opgebouwd werd.

Nog vragen hierover? Contacteer jouw Bright Plus-kantoor.

Indien je ziek wordt, meld je dit via het My Bright Plus-portaal. Ook jouw ziekteattest kan je daar eenvoudig opladen. In je Bright Start vind je alle informatie over hoe je dit wettelijk correct in orde brengt.  

Als je het My Bright Plus-portaal opent via je smartphone, kan je door het nemen van een foto van je attest, je attest uploaden. Handig!

Via het vraagteken rechtsonder in de agenda vind je een videotutorial over hoe je je ziekte eenvoudig meldt.

Nog vragen hierover? Contacteer jouw Bright Plus-kantoor.

Voor het ondertekenen van onze arbeidscontracten werken we samen met Interimsign. Via het My Bright Plus-portaal kom je automatisch op Interimsign. Op deze website vind je alle informatie die je nodig hebt om te kunnen inloggen en om je contracten eenvoudig te ondertekenen.

Toch problemen met inloggen of ondertekenen? Contacteer jouw Bright Plus-kantoor.

Aan het einde van je tewerkstelling bij ons (wanneer je laatste loon verwerkt is) zetten wij je sociale documenten klaar in het portaal. Je vindt ze in je in je tijdlijn of onder ‘documenten’. 

Vind je hier het document niet waarnaar je op zoek was? Dan kan je dit zelf aanvragen in het portaal onder ‘Overzicht > Document aanvragen’.

Concreet kan je hier zelf je vakantieattest, tewerkstellingsattest en C4 aanvragen. De aangevraagde documenten kunnen de volgende dag in het portaal worden geraadpleegd bij “Overzicht” op de tijdlijn of bij “Documenten” bij het desbetreffende jaar.

Document niet gevonden? Contacteer jouw Bright Plus kantoor. Wij vragen het document voor je aan. De dag nadien staat het in je My Bright Plus-portaal.

Alle loonbrieven (ook als je er hebt van in het verleden) zijn zichtbaar onder ‘documenten > loonbrief’. Door op het juiste jaar te filteren kan je deze bekijken en als je wil ook downloaden.

Vind je daar je loonbrief niet? Weet dat je deze mag verwachten op het My Bright Plus-portaal vanaf de 10de van de maand volgend op je prestaties.

Niet gevonden? Contacteer jouw Bright Plus kantoor. Wij brengen het graag voor jou in orde.

 

Nadat je op de loginlink geklikt hebt vragen we op het My Bright Plus-portaal om de laatste 6 cijfers van je gsm-nummer in  te geven. We sturen je dan een verificatiecode via sms. Deze geef je nadien in op jouw portaal. Nu ben je veilig ingelogd en zijn we zeker dat enkel de juiste persoon toegang krijgt tot jouw portaal. 

Heb je toch nog problemen? Neem dan contact op met jouw Bright Plus kantoor.

Als je via Bright Plus aan het werk gaat, krijg je een mail met een link in. Daarmee kan je zelf je wachtwoord instellen. Deze mail ontvang je vanuit Bright Plus do-not-reply@rgfstaffing.be en heeft als titel “Welkom op My Bright Plus”.

Kijk zeker ook in je map met ongewenste mail / spam. Is je mailadres veranderd? Contacteer dan je Bright Plus-kantoor. Wij passen het graag voor jou aan.

Bekijk zeker ook deze pagina: My Bright Plus-portaal.

Als je via Bright Plus aan het werk gaat, krijg je een mail met een link in. Daarmee kan je zelf je wachtwoord instellen. Deze mail ontvang je vanuit Bright Plus do-not-reply@rgfstaffing.be en heeft als titel “Welkom op My Bright Plus”.

Nadien vul je de laatste 6 cijfers van je bij Bright Plus gekend gsm-nummer in en ontvang je een verificatiecode. Deze geef je in op het My Bright Plus-portaal en vanaf dan ben je ingelogd. De volgende keren kan je met jouw zelfgekozen paswoord vlot opnieuw aanmelden.

Ben je aan het werk of heb je gewerkt via Bright Plus, dan kan je voor een groot deel van je administratie terecht op het My Bright Plus-portaal.
•    Je maandelijkse loonfiches raadplegen
•    Je wekelijkse uitbetalingen zien
•    Je contracten tekenen en nadien raadplegen
•    Je documenten raadplegen zoals bvb. vakantieattest, tewerkstellingsattest, fiche 281.10, C4 (indien van toepassing)
•    Je ADV-saldo raadplegen (indien van toepassing)
•    Je ziekte melden + attest opladen
•    Je profiel- en familiegegevens (beperkt) wijzigen
•    Je account verwijderen

Ook na je laatste contracten via Bright Plus, blijft het My Bright Plus-portaal beschikbaar voor jou voor het opzoeken van informatie en documenten.

Nog vragen hierover? Contacteer jouw Bright Plus kantoor.

Voorbereiding interview

Kies je voor “sluiten” ipv “opslaan” dan verdwijnen de aangevulde gegevens en wordt het formulier niet ingezonden naar je Bright Plus contactpersoon.

Klik dus eerst op opslaan, daarna op sluiten. Op die manier worden de gegevens wél bewaard.

Heb je het formulier niet direct volledig ingevuld, dan kan je de bewaarde gegevens verder aanvullen door terug op de knop “Voorbereiding interview” te klikken in je dashboard.

Hulp nodig? Neem dan contact op met jouw Bright Plus kantoor. We helpen je graag verder!

Ik ben nog niet ingelogd op de Bright Plus website en wil mijn dossier aanvullen ter voorbereiding van mijn gepland interview.

Blij dat we je binnenkort mogen ontmoeten voor een interview! We willen je vragen ter voorbereiding van het interview je dossier aan te vullen.

Stap 1: Ga naar de Bright Plus website en klik op 'Login' rechts bovenaan. Vul nu het e-mailadres en paswoord in dat je hebt gekozen bij je sollicitatie. Je kan uiteraard ook kiezen voor inloggen via Facebook, Google of Linkedin, als je je via deze weg had geregistreerd.

Problemen met inloggen? Kijk dan even naar de tips in de FAQ mbt 'inloggen' op de Bright Plus website.

Inloggen gelukt? Dan zie je nu ‘Mijn dashboard'. Je profielsterkte staat op 50%.  Naast dit cijfer zie je een roze knop 'voorbereiding interview'. Klik hierop en je kunt je dossier verder aanvullen!

Zie je in je dashboard 25% profielsterkte? Neem dan contact op met jouw Bright Plus kantoor. We helpen je graag verder!

Inloggen? Check!

Maar waar kan je je dossier aanvullen ter voorbereiding op je interview bij Bright Plus?

Het invullen van je gegevens doe je niet bij ‘mijn persoonlijke gegevens’, maar via de knop ‘voorbereiden interview’ in je dashboard (klik op login bovenaan de site). Hieronder de nodige stappen om je op de goede weg te helpen:

- Klik rechts bovenaan op je gebruikersnaam en kies “mijn dashboard”. Jouw dashboardscherm opent.

- Zie je een roze knop “Voorbereiden interview"? Klik op de knop, je kan je dossier aanvullen.

- Zie je daar de knop ‘Verificatiemail versturen’? Valideer dan eerst nog even je account via je mail (misschien kwam deze in je ongewenste mail terecht?). Daarna kan je via de knop ‘Voorbereiden interview’ jouw dossier aanvullen.

Een volledig dossier:

- De velden met een sterretje zijn verplicht om je registratie te kunnen vervolledigen.

- Nadat je alles hebt ingevuld, klik je op “Opslaan". Dat zorgt ervoor dat je registratie ingezonden wordt.

Dit formulier volledig invullen, zorgt ervoor dat Bright Plus alle nodige informatie heeft om je snel en optimaal te kunnen helpen aan je droomjob!

Is jouw profielsterkte 100%? Dan ben je zeker dat je dossier helemaal in orde is!

Hulp nodig? Neem dan contact op met jouw Bright Plus kantoor. We helpen je graag verder!

Je krijgt deze foutmelding als je een verplicht veld over het hoofd hebt gezien. Je herkent deze aan het sterretje. Kijk het formulier goed na om ervoor te zorgen dat alle verplichte velden ingevuld zijn.

Heb je de ontbrekende informatie aangevuld, dan klik je nogmaals op ‘Opslaan’.

Hulp nodig? Neem dan contact op met jouw Bright Plus kantoor. We helpen je graag verder!

Ik zie de foutmelding "Er liep iets mis. Gelieve contact op te nemen indien dit probleem zich blijft voordoen."

Bij het ingeven van je adres in het registratieformulier zoekt Google de juiste straatnaam op basis van wat je daar typt. Bv. Je typt ‘kerk’ omdat je in de Kerkstraat woont en Google geeft je o.a. de suggestie “Kerkstraat 2000 Antwerpen”. Zo kan je dit vlot invullen. Als je je straat niet selecteert uit het lijstje, dan krijg je deze foutmelding en kan je het dossier niet inzenden. De oplossing is dus om een straat te selecteren uit het lijstje en dan op “bewaren” te klikken.

Hulp nodig? Neem dan contact op met jouw Bright Plus kantoor. We helpen je graag verder!