stap 1
Telefonische screening
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
‘Tien jaar geleden botste ik als student Office Management tijdens een stagebeurs op Bright Plus, toen nog Secretary Plus. Vanaf de allereerste ontmoeting trokken de enthousiaste collega’s me aan. Ik moest er geen seconde over twijfelen: bij deze organisatie wilde ik stagelopen. Een groot succes, en na mijn stage als HR Consultant rolde ik spontaan in mijn eerste echte job in het bedrijf. Ik ging toen aan de slag als Project Consultant, en kon zo met de zekerheid van een vast contract toch proeven van veel verschillende ervaringen. Uiteindelijk heb ik dan de kans gekregen om een intern project te doen en nu, 10 jaar later ben ik een vaste waarde bij Bright Plus en daar ben ik eigenlijk héél fier op.'
‘Het gebeurt niet vaak dat mensen bij hun eerste job of in het eerste bedrijf waar ze aan de slag gaan meteen de klik voelen. Dat geluk had ik dus wel. Dat heeft alles te maken met de kansen die ik hier krijg én met het feit dat ik hier 100% mezelf kan zijn. Daardoor verschijnt er spontaan een grote glimlach op mijn gezicht als ik over mijn werk praat. Ik voel me gewaardeerd en weet dat ik hier altijd kan blijven groeien. Bij Bright Plus gaan we voor kwaliteit & dat stralen we ook uit. Bijvoorbeeld ook in het marketing team, we zijn een kritisch team, maar dat maakt dat iedereen stuk voor stuk ook 100% staat achter wat er de buitenwereld in gaat. De energie die ik van mijn team & collega’s terugkrijg dat is onbeschrijfelijk.'
'Als Online Marketeer zorg ik voor de online zichtbaarheid van Bright Plus. Mijn werk zal je dus niet in het lokale krantje zien verschijnen, maar wel op het internet 😉. Ik heb met andere woorden het online imago van Bright Plus mee in de hand. Concreet werk ik leuke content en video’s uit voor onze sociale media, werk ik mee aan de online marketingcampagnes van het bedrijf en sta ik in voor het management van onze sociale media-accounts. Ik hou dus ook onze likes, comments, shares en DM’s in de gaten. Best een grote verantwoordelijkheid, dus.’
'Social check, what else? 😉 Het zal je niet verbazen dat het mijn eerste (en mijn laatste) taak van de dag is om onze socials te checken en even door al onze kanalen te gaan om te kijken wat er in tussentijd allemaal heeft gespeeld online. Zijn er nog ongelezen comments? Posts die worden gedeeld? DM’s waar ik nog een antwoord op moet formuleren?... Pas daarna is het tijd voor koffieklets.'
‘Vijf jaar geleden veranderde de organisatie van naam. Secretary Plus werd Bright Plus en bij die naamsverandering hoorde ook een totale rebranding. Die werd in het grootste geheim uitgewerkt door het marketingteam, waar ik dus deel van uitmaak. Als een van de weinige collega’s wist ik wat er gebeurde achter de afgeplakte ramen van onze marketingkantoren, waarin we aan onze top secret plannen sleutelden. De dag waarop we in een grote reveal video eindelijk aan al onze nieuwsgierige collega’s konden tonen waaraan we zo hard aan hadden gewerkt, was een heel emotioneel moment. De reacties van onze enthousiaste collega’s zorgden voor instant kippenvel! Het was een episch moment.’
‘Ik kies voor We Can Only Live Today van Netsky. Een echte schijf en al tien jaar mijn wekker. De titel spreekt voor zich: pieker niet over gisteren, stress niet te hard over morgen, maar leef vandaag en ga er gewoon voor. Ook op het werk wil ik er elke dag het beste van maken. In de marketingsector gaat alles zo snel, het beste wat je kan doen is gewoon mee op die rollercoaster springen.’
‘Geef de energie en de mindset die je zelf ook wil terugkrijgen. Ik ben ervan overtuigd dat als je vanaf het begin volledig jezelf bent, je ook beter zal kunnen aarden in een nieuw team of bedrijf. You do you!’
'🦚 – Een pauw laat altijd vol trots zijn prachtige verenpak zien en je hebt altijd geweten dat ze in de buurt zijn. Zo ben ik ook op mijn job: luid op onze socials, kleurrijk en superfier!’
‘Leren teleporteren zou handig zijn, omdat we zoveel kantoren hebben in België en ik dan makkelijker met iedereen in touch zou kunnen blijven. Maar een superskill die ik al wél heb, is mijn eeuwige optimisme. Ik probeer het beste uit elke dag te halen. Misschien vinden sommigen me daardoor iets te bubbly, maar het maakt wel dat ik uit elke ervaring iets nieuws en positiefs kan meenemen naar een volgend avontuur.’
'Bright Plus, dat is keihard werken, maar ook keihard vieren. Iedereen in onze organisatie doet hard z’n best om goede resultaten te behalen, en er is daarna niets leuker dan dat succes ook samen te vieren. Zotte incentive trips, sportieve teambuildings, ijsjes uitdelen op studenten kickoffs? Als er iets te vieren valt, dan ben ik -uiteraard- van de partij 😉.'
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.