stap 1
Telefonische screening
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Pas zes maanden geleden stapte ik over van een job in de toerismesector naar mijn huidige functie als office assistant. Ik ben dus nog volop aan het bijleren, maar heb intussen wel gemerkt hoe veelzijdig en gevarieerd mijn nieuwe vakdomein wel is. Kantoorbenodigdheden bestellen, vergaderzalen vastleggen, travelarrangements voorzien, contractmanagement, een luik facilities, zorgdragen voor het gebouw, kleine boodschappen doen… Het is maar een greep uit het dagelijkse takenpakket. En niet te vergeten: ik zetel ook in het happiness-comité en mag in die rol mijn schouders zetten onder de organisatie van allerlei fijne bedrijfsactiviteiten, evenementen en het uitkiezen en verdelen van leuke attenties op kantoor.
De grote variatie in mijn takenpakket maakt dat mijn job elke dag boeiend blijft en dat ik mijn expertise en mijn verscheidenheid aan vaardigheden goed kan inzetten. Die match heb ik mede te danken aan mijn contact bij Bright Plus, die heel bewust op zoek ging naar een fit tussen mijn persoonlijkheid, skills en verlangens en het aanbod op de arbeidsmarkt. Zo vond ik een job met veel variatie, vrijheid, de mogelijkheid om een persoonlijke invulling te geven aan mijn job en veel inhoudelijke groeimogelijkheden. Wat ik de laatste maanden al heb bijgeleerd, maakt het alleen maar boeiender.
Daarnaast was mijn zoektocht naar een nieuwe job ook een zoektocht naar een betere work-life balance. Ook op dat vlak ben ik met mijn neus in de boter gevallen. Ik heb een werkgever gevonden die bewust investeert in het menselijke kapitaal. Ik voel me thuis op mijn werk, maar merk ook dat flexibiliteit hier in twee richtingen werkt, waardoor ik ook een beter evenwicht vind tussen werk en vrije tijd. Ik heb een fijne werkdag, maar als de deur van het kantoor dichtgaat, kan ik mijn job ook echt loslaten.
Natuurlijk zijn er ook werkpunten verbonden aan dat gevoel van vrijheid. Zo word ik steeds meer getraind in goed timemanagement, agendabeheer en het stellen van prioriteiten. Stuk voor stuk must-have skills als office assistant, net als een kritisch denkvermogen, oog voor kwaliteit, nauwkeurigheid en een vlotte communicatie. Vaardigheden die ik on the job steeds verder kan ontwikkelen.’
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.