stap 1
Telefonische screening
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Zopas werd Bright Plus door het Great Place to Work® Institute opnieuw uitgeroepen tot een van de beste werkplekken van België. Je leest het goed: ‘opnieuw’. Intussen valt deze eer ons al voor de achtste keer op rij te beurt.
We zijn dan ook bijzonder blij met de erkenning, die we te danken hebben aan de inzet en het enthousiasme van ál onze medewerkers. Want geef toe: acht keer op rij zo’n prijs winnen, dat is geen toeval.
Gelukkige werknemers zijn enorm belangrijk voor ons. Vandaar dat we het rapport van Great Place to Work altijd met erg veel aandacht bestuderen. Zijn er werkpuntjes? Dan doen we graag een extra inspanning. Daarvoor hebben we een vaste werkwijze. Eerst stellen we een Bright Plus Board samen – een team dat gaat nadenken over mogelijke verbetervoorstellen. Daarna toetsen we de haalbaarheid van hun ideeën af en geven we een groep medewerkers de kans om ze daadwerkelijk te realiseren. Zo wordt onze kans op succes gevoelig groter! Het afgelopen jaar werkten we op die manier onder meer samen rond onboarding en duurzaamheid. Intussen lanceerden we de eerste initiatieven en zien we de eerste resultaten op de werkvloer.
Het ‘geheim’ van onze acht bekroningen is dan ook helemaal niet zo moeilijk te raden. We leggen de verantwoordelijkheid in de handen van onze medewerkers en geven hun de kans om zélf iets op poten te zetten. Het is toch zoveel leuker wanneer een collega een tip of een succesverhaal deelt, dan wanneer je alles ‘van hogerhand’ opgelegd krijgt? Zin voor initiatief, leiderschap en intrapreneurship zijn geen loze woorden bij Bright Plus! Bij ons werken alle collega’s echt mee aan een betere werkomgeving.
Uiteraard zijn we erg trots op onze achtste titel van Great Place to Work. Zo trots dat we er dit jaar graag een campagne aan koppelen met als ‘slogan ‘We are Bright, that makes us GR8!’ Want onze mensen? Die zijn pas GR8! Daarmee laten we aan iedereen weten hoe fier we zijn op al onze medewerkers en hoe fantastisch het is om met alle collega’s van Bright Plus als een hecht team samen te werken. Bovendien is het een gelegenheid om het aspect ‘bright’ van onze nieuwe naam nog eens extra in de kijker te zetten. Want inderdaad: naast innovatie zijn bij ons ook openheid en enthousiasme erg belangrijk.
We are Bright
That makes us GR8!
En het winnen van een award heeft heel wat ‘Plus’punten. Voor onze klanten en kandidaten is het belangrijk dat ze kunnen samenwerken met een bedrijf vol gelukkige medewerkers. Iemand die zich goed voelt in zijn vel, gaat namelijk 200% voor elke opdracht. Maar onze erkenning als Great Place to Work toont ook aan dat we het belangrijk vinden dat onze medewerkers zich goed in hun vel voelen en dat we met hen een samenwerking op de lange termijn willen opbouwen.
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.