stap 1
Telefonische screening
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Sinds een jaar ben ik aan de slag als hr project consultant via Bright Plus OS. Ik ben intussen 54 jaar en deed in het verleden al heel wat ervaring op in dit vakdomein. Het is een sector waar ik mijn hart jaren geleden al aan verloor. Voor mij is de essentie van de job: mensen helpen. Dat kan op heel veel verschillende manieren: met vragen over hun loon, met hun papierwerk, met hun contract, met het opstellen van een uurrooster of vakantieplanning, met psychosociale ondersteuning… Mensen gerust stellen, actief naar hen luisteren en samen met hen naar de oplossing voor hun vraag op zoek gaan, daar liggen mijn sterktes.
Natuurlijk zijn er naast hulpvaardigheid en een passie voor mensen ook andere belangrijke vaardigheden. Een goede talenkennis en sterke communicatieskills helpen je bijvoorbeeld een heel eind verder in de job. Ook discretie, empathie, nauwkeurigheid en learning agility. De wereld van hr is voortdurend in verandering en als project consultant is dat aanpassingsvermogen en die leergierigheid natuurlijk nog belangrijker. Maar met een werkgever als Bright Plus, die altijd voor je klaarstaat en je zowel op professioneel als persoonlijk vlak ondersteunt met een luisterend oor, met feedback, met opleidingen en ondersteuning, loopt dat van een leien dakje.
Eén profiel schetsen van de ideale hr-medewerker is echter onmogelijk. Het is namelijk een vakdomein waarin je zoveel verschillende kanten opkan, dat ook het profiel van de hr-medewerker heel verscheiden kan zijn. Zo heb je hr officers die zich zullen specialiseren in all things payroll en heel goed moeten zijn met cijfers. Ben je echter een recruiter, dan heb je vooral goede mensenkennis en interviewskills nodig. Conclusie? In hr zijn er mogelijkheden voor iedereen en is het groeipotentieel eindeloos, zolang je maar een passie voor mensen hebt.
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.