stap 1
Telefonische screening
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Ik werk ondertussen al bijna 1 jaar bij Bright Plus als HR Consultant. Hiervoor heb ik 1,5 jaar als Project Consultant gewerkt bij Bright Plus Outsourcing Solutions. Ik heb veel bijgeleerd tijdens mijn projecten, maar ik ben ook tot het besef gekomen dat mijn passie bij HR ligt. Een job als HR Consultant leek me dan ook de perfecte job voor mij omdat ik erg sociaal en graag mensen help. Ik ben heel blij dat Bright Plus mij deze kans gegeven heeft en dat ik nu al bijna 1 jaar deel uitmaak van het fantastische team in Gent.
Ik werd met open armen ontvangen en voelde me meteen thuis. Zo was mijn bureau volledig versierd op mijn eerste werkdag met confetti, vlagjes en grappige foto’s. Ik kreeg de eerste weken en maanden de nodige opleiding en begeleiding om me volledig in te werken in mijn nieuwe functie als HR Consultant. Wanneer ik vragen had, hielpen mijn collega’s me met veel plezier verder. Er werden ook regelmatig feedbackmomenten ingepland om te luisteren of alles goed ging met mij en of ik me goed voelde binnen het team. Dit is nu ook nog steeds het geval!
Bright Plus is een fantastische werkgever die het welzijn van haar werknemers vooropstelt! Ondertussen werk ik al bijna 1 jaar als HR Consultant en heb ik al veel geleerd. Ik vind het een fijn gevoel dat ik een meerwaarde ben binnen het team en dat mijn collega’s op mij kunnen rekenen. Ik doe mijn job ontzettend graag en ik kom echt elke dag met volle goesting werken.
Ik vind het ook zeer leuk dat er af en toe ruimte is voor plezier en ontspanning. Zo hebben wij in Gent de traditie om iedere eerste dinsdag van de maand met het volledige team te gaan lunchen in onze vast stek. Of in de zomer bij warm weer, mogen we gratis ijsjes gaan halen! Er worden ook regelmatig toffe activiteiten en feestjes georganiseerd zoals teambuildings, afterworks, spring breaks, … Zelfs in tijden van corona zochten ze alternatieve evenementen om te organiseren zoals de digitale bringo, de digitale cocktailparty, … Bright Plus doet er alles aan om haar werknemers gemotiveerd te houden. Ik begrijp dan ook heel goed waarom Bright Plus al verschillende keren de titel heeft gekregen van Great Place To Work. Het is 1 grote familie waar iedereen de kans krijgt om zijn talenten te ontplooien en waar iedereen gehoord wordt.
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.