stap 1
Telefonische screening
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Voor het tiende jaar op rij is Bright Plus gecertifieerd als Great Place to Work®. In 2023 staan we bovendien voor de 5e keer in de top tien van beste werkgevers voor bedrijven met minder dan 250 vaste medewerkers en mogen ons dit jaar dus opnieuw een Best Workplace noemen.
Dit jaar is voor Bright Plus een heel bijzonder jaar. Niet enkel mogen we dit jaar 30 kaarsjes uitblazen, maar we mogen ons ook voor de 10e keer op rij een Great Place to Work en, met een 6e plaats, zelfs een Best Workplace noemen. Elk jaar gaat het Great Place to Work® Institute na in welke bedrijven het als werknemer het beste vertoeven is. De scores worden zowel gebaseerd op feedback van de eigen medewerkers als op een grondige screening van de bedrijfscultuur door de experten van Great Place to Work®. Om gecertificeerd te zijn moeten minstens 7 op 10 van de medewerkers aangeven dat hun werkgever een Great Place to Work® is.
Een Great Place to Work® gaat niet over welk bedrijf het mooiste kantoor heeft en waar je het meeste kan verdienen, maar wel over bedrijfscultuur. Het gaat over het vertrouwen dat werknemers hebben in hun management, de trots die ze hebben voor hun werk en de band die ze hebben met de collega’s. Het is belangrijk dat medewerkers zich herkennen in het DNA van het bedrijf, het gevoel hebben dat ze kansen krijgen om te groeien, dat ze gehoord worden en hun mening over uiteenlopende onderwerpen op een respectvolle manier kunnen communiceren. En net op deze vlakken blinkt Bright Plus uit.
Het 'geheim' achter deze 10 bekroningen is dan ook helemaal niet moeilijk te raden. “De 'Plus' in Bright Plus, dat zijn onze medewerkers, aldus Linda Cappelle, General Manager van Bright Plus. Als organisatie zijn we er absoluut van overtuigd dat we pas succesvol kunnen zijn als we gelukkige medewerkers hebben. Daarom vinden we het belangrijk om samen met ons team te bouwen aan een organisatie waar wederzijds respect en vertrouwen centraal staan. We zetten in op persoonlijke groei en persoonlijk leiderschap van eenieder binnen onze organisatie. Zin voor initiatief, leiderschap en intrapreneurship zijn geen loze woorden bij Bright Plus! Het is toch zoveel leuker wanneer een collega de ruimte krijgt om een persoonlijk succesverhaal te realiseren, te implementeren en te delen dan wanneer je alles ‘van hogerhand’ opgelegd krijgt?" Bij ons werken alle collega’s dagelijks mee aan een Great Place to Work.
We zijn bijzonder blij met deze bekroning en erkenning die we te danken hebben aan de inzet en het enthousiasme van al onze medewerkers. Het geeft aan dat zij zich goed voelen binnen onze organisatie, maar het label is zeker geen doel op zich. “Nog belangrijker is voor ons de terugkoppeling die volgt uit de deelname. Deze nemen we steeds met heel veel aandacht door, en we gaan er ook echt mee aan de slag. Een groep medewerkers denkt na over mogelijke verbetervoorstellen en hun ideeën worden gerealiseerd, na een toets op haalbaarheid.
Dit niet enkel naar aanleiding van de Great Place to Work bevraging maar ook op basis van de feedback die we doorheen het jaar vanuit het onze medewerkers ontvangen. Zo wordt onze kans op succes gevoelig groter! Dit zorgt ervoor dat Bright Plussers mee kunnen nadenken over thema’s die bij hen leven, zoals mobiliteit, thuiswerk, inclusie en duurzaamheid." Aldus Linda Cappelle.
Het winnen van een Best Workplace titel heeft heel wat ‘Plus’-punten. Onze erkenning als Great Place to Work toont aan dat we het belangrijk vinden dat onze medewerkers zich goed in hun vel voelen en dat we met hen een samenwerking op de lange termijn willen opbouwen. Daarnaast is het ook voor onze klanten fijn dat ze kunnen samenwerken met enthousiaste medewerkers. Iemand die zich goed voelt in zijn vel, straalt dit ook uit en gaat 200% voor elke opdracht.
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.