event
Meet & Greet Roeselare 28 november
Roeselare
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Vriendelijkheid, het kost je niets, maar toch is het van groot belang op de werkvloer. Want vriendelijk zijn loont, niet alleen voor anderen maar ook voor jezelf.
Wie vriendelijk is, zet anderen ook aan om even iets aardig terug te doen. Het werkt namelijk aanstekelijk, en het zal elkaar alleen nog maar versterken indien iedereen binnen het team eens extra vriendelijk is. Een positieve cirkel, die het leven voor iedereen op de werkvloer een heel pak fijner kan maken.
Een vriendelijke (werk)omgeving zorgt ervoor dat iedereen het beste van zichzelf kan geven. Er heerst vertrouwen, collega’s krijgen een boost door die fijne babbel aan het koffieapparaat en nog belangrijker: mensen durven hun comfortzone te verlaten en fouten maken. Een vriendelijke sfeer zorgt er namelijk voor dat je je ontspannen voelt, je zit beter in je vel en daardoor ga je automatisch beter presteren. Een echte boost voor je mentaal welzijn én je prestaties!
Een vriendelijke werkomgeving creëert daarnaast een ondersteunend netwerk binnen je team, wat betekent dat alle werknemers op elkaar kunnen rekenen. Zit je met een probleem of is je werkdruk even te hoog? In een team waar iedereen vriendelijk met elkaar omgaat, zullen je collega’s je sneller te hulp schieten indien nodig.
Maar ook de communicatie verbetert aanzienlijk. In een fijne werkomgeving communiceren medewerkers niet alleen vaker maar ook beter met elkaar. De boodschap is beter op elkaar afgestemd, en de communicatie verloopt meer open en transparant.
Lees ook: 4 types collega’s die iedereen herkent
Leren van elkaar is enorm belangrijk. Heerst er een vriendelijke werksfeer? Dan geven je collega’s eerder (constructieve) feedback, zullen ze al sneller hun mening delen en is het makkelijker om vragen te stellen aan elkaar. Dit zal er vervolgens allemaal maar voor zorgen dat werknemers beter van elkaar kunnen. Cruciaal als jij verder wil groeien binnen je functie.
Natuurlijk wil dat niet zeggen dat je nooit assertief mag zijn, integendeel. Want jouw grenzen goed bewaken is namelijk enorm belangrijk, zeker als we door het vele thuiswerk minder fysiek samenwerken en je dus een minder goed zicht hebt op elkaars workload. Neen zeggen? Met deze tips lukt het jou voortaan wel!
Lees ook: Nee zeggen? Dat lukt jou voortaan wel!
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Collega's
Je collega’s steunen tijdens de Ramadan? Dat doe je zo!
2 min. leestijd
Collega's
Een frisse wind op de werkvloer: de voordelen van Gen Z
4 min. leestijd
Collega's
Zo ga je om met collega’s van verschillende generaties
3 min. leestijd
Persoonlijke ontwikkeling
Het ABC van kantoorjargon: deze termen ken je best voor je aan de slag gaat
4 min. leestijd
event
Roeselare
event
Roeselare
event
event
Roeselare
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.